Felanmälan lokal

Använd Mina Sidor för att rapportera in felanmälningar

KFAB strävar efter att bli mer digitaliserade och förbättra hanteringen och återkopplingen av ärenden som rapporteras in.

Vi kommer framöver arbeta mer med Mina Sidor för att skapa en tydligare och mer användarvänlig plattform för ärendehantering och kommunikation. På Mina Sidor kommer du som nyttjare kunna följa status på ärenden som du rapporterat in.

Varje verksamhet får ha max 3 nyttjare som ansvarar för att registrera och följa upp ärenden på Mina Sidor. Vi rekommenderar att administratören inom verksamheten är nyttjare.

Vi rekommenderar i största möjliga mån att felanmälan görs via Mina Sidor. Detta underlättar återkoppling i ärendet och minskar risken för att samma fel anmäls flera gånger via olika kontaktvägar. Undantag vid akuta fall, som exempelvis vid en vattenläcka eller strömavbrott, då ska KFAB alltid kontaktas så fort som möjligt! Vid akuta fall under dagtid 07:00-16:00 kontaktar ni felanmälan fel@kfab.se, telefontid 07:30-09:30 samt 13:30-14:30, tel 0150-571 11.

Om något akut eller katastrofalt skulle inträffa när vi har stängt ringer du till 08-454 23 45 så får du snabbt hjälp. Akutnumret ringer du vardagar före klockan 07.00 och efter klockan 16.00 samt helger om du bedömer att det är ett fel som måste åtgärdas omgående.

Telefonnummer och mailadress krävs för att kunna registrera en nyttjare. För att registrera en nyttjare hör ni av er till Elin Nilsson, elin.nilsson@kfab.se

Ni kommer få en välkomstlänk där ni får välja ett valfritt lösenord.
Ni loggar alltid in med mailadressen inte Bank-ID.